Första dagen

Idag så kom han till gården, Casag som han heter.. inte riktigt ett namn som jag gillar men men inte så mycket att göra åt det, utan nu får jag helt enkelt komma på ett bättre smeknamn så att man förtränger vad han egentligen heter=)

Casag är en 5 årig valack efter Cassini II och han har ännu inte gjort så mycket i sitt liv, men det är något som det ska bli ändring på, eller han är ju riden och hoppad men inte tävlad alls ännu.. men vi ska skynda långsamt för jag tror att det är den bästa vägen att gå och så hoppas vi att det stämmer.

Jenny tyckte att det vore en bra idé att blogga lite varje dag om ridning och allt annat som har om just Casag att göra, jag själv har ju tappat blogglusten men hon övertalade mig att det kunde vara kul att senare titta tillbaka och se vad man tänkte tidigare och hur utfallet blev, så vi provar och ser hur länge denna blogg blir kvar.

Idag kom han som sagt upp från Enköping där han övernattat efter en resa från Tyskland. Han var verkligen super snäll redan på engång, transportören sa att han skött sig ypperligt och frågade om han var nykastrerad eftersom att han var så fin i kroppen.. och har sån hingsthals..  efter en stunds vila i boxen så lät jag honom gå ut i hagen då det fortfarande var ljust ute, han hade inte så mycket respekt för trådarna men Jenny skrämde honom lite.. hehe... men han var verkligen lugnet själv, reagerade inte ens på flygplanden som går in för landning precis ovanför hans huvud.. sen blev det borstning, vilket han verkade njuta  av och sedan lite käk, vilket han gillade ännu bättre...

nu kommer det en liten bildbomb på min lilla(ganska stora) stjärna=)







Kommentarer
Postat av: Jenny

spännande, snygg, roligt, ja allt på en gång =)

2010-10-07 @ 21:33:30
URL: http://jennynystrom.blogg.se/
Postat av: Jenny

spännande, snygg, roligt, ja allt på en gång =)

2010-10-07 @ 21:34:13
URL: http://jennynystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0